Medzi hlavné výhody a prednosti je možné vymenovať :
- minimálne zaťaženie životného prostredia vďaka veľmi nízkemu obsahu rozpúšťadiel, minimálnemu množstvu emisií, pevných odpadov a odpadových vôd
- vysoká korózna odolnosť povlaku (aj cez 1000 hodín v soľnej hmle) pri relatívne malej hrúbke
- rovnomerná hrúbka povlaku po celom povrchu lakovanej súčasti vrátane ťažko prístupných miest, hrán, rohov a dutín, možnosť riadenia hrúbky vrstvy
- vysoká priľnavosť a mechanická odolnosť povlaku
- vysoká hospodárnosť – minimálne straty farvy vďaky prakticky materiálovo uzatvorenom okruhu (prakticky 100% výťažnosť farvy)
- ľahká automatizácia a kontrola procesu, nízka prácnosť
- minimálna tvorba kvapiek alebo „závojov“
- možnosť vrchného lakovania rôznymi typmi lakov
- bezpečnosť – nie sú potrebné žiadne mimoriadne opatrenia proti požiaru , výbuchu , alebo zvláštne opatrenia pre bezpečnosť práce
- nízke zaťaženie pracovného prostredia
Oproti týmto hlavným výhodám stoja v podstate iba dve nevýhody a to vysoké investičné náklady a problematická zmena odtieňa farby.
Maximálny rozmer upravovaného dielu 2600 x 1500 x 400 mm, s hmotnosťou max. 300 kg.